Epopeea Facebook

UPDATE: 3 Decembrie 2016.

Nu merge. M-am trezit iar că mă mănâncă buricele degetelor şi se rezolvă numai cu tastatura. Aşa că am trecut (cu greu, e adevărat) la nivelul următor: dezactivare (suspendare) din iniţiativa mea.

Ce urmează e simplu: dacă rezist fără, îl şterg complet; dacă mă atacă puternic sevrajul, îl veţi revedea. Contul FB, zic.

La mulţi ani şi sănătate!!!

PS: apropo, ie neşte chestii.

 

 

UPDATE: NOIEMBRIE 2016.

După niscaiva analize profunde şi repetate am luat o hotărâre.  Între valabilitatea proverbului modern „Nu eşti pe Facebook, nu exişti!” şi extrem de multele neplăceri avute, am ales o variantă de mijloc: prezenţa mai retrasă. Eu am şters postările mai vechi (nu ei, nu vă speriaţi!), eu sunt cel ce o să trimită mesaje numai anumitor persoane, eu sunt cel ce o să comenteze numai la anumite persoane, adică numai la oameni deschişi şi înţelegători. Puteţi trimite mesaje; le voi citi aleator, dar mi-e teamă că nu vor ajunge. Citiţi, vă rog, acele postări şi urmăriţi rubricile de ajutor. Mai bine cu metodele descrise aici, cred că pun la loc direct numărul de telefon.

Cât va dura starea aceasta? Greu de răspuns. Pe de o parte, oamenii sunt aceiaşi. Şi dau mare dreptate unui fost coleg care zicea odată: Băi, Mariane, bate un vânt de nebunie prin lumea asta şi mulţi nu şi-au pus fularul.

Cât priveşte Facebook… sunt şi eu curios dacă mă mai suportă.

Cum se zicea odată la televizor: Staţi pe aproape, fiindcă nici nu ştiţi ce pierdeţi!

 

UPDATE: IULIE 2016.

Comportamentul meu de pe FB pare ciudat la prima vedere. La modul general e vorba de ceva care seamănă a sevraj!!! Culmea, de fumat m-am lăsat mult mai uşor, ba asta chiar de vreo 34 de ani. Şi nu mi-a venit deloc să mă apuc din nou. Care e motivaţia, în cazul FB?  Păi am mai spus, repet: văd FB şi ca un bun site matrimonial, ei deloc. Plus majoritatea userilor. (Matrimonial, prietenie offline sau relaţie serioasă, nu dating şi curvăsăreală). Of, mă învârt între aproximativ 50% şi alte 50% (Plus chestiile tehnice, dar asta e deja altă discuţie). Bon, deci rog pe cei deranjaţi să mă ierte; nu mă supăr deloc dacă se decide utilizarea funcţiei de blocare, ba chiar mă ajută. Noi să fim sănătoşi!

 

UPDATE: sâmbătă, 12 martie.

Citiţi aceste lucruri pentru că v-a îndrumat aici Google sau linkul de pe contul meu de Facebook. [update: sau alte linkuri]. Este ultima modificare; la încă o păţanie de gen, [update: adică tehnică], îl şterg definitiv. Contul, nu blogul.

Problemele sunt de natură tehnică şi nu numai. Ochii în paishpe, v-am mai zis, la orice ieşire pe internet! Sfaturi nu mai dau; mă mai înşel şi eu, am mai spus că sunt doar un amator ceva mai avansat. Le învăţ lăutăreşte, aia e.

(Uite, vă învaţă corect nişte oameni cu această misiune:  CERT-RO.)

De la ultima suspendare a contului s-au întâmplat neşte chestii: am raportat problema la FB, am cerut nişte lămuriri de la provider şi am updatat Mozilla Firefox de la 44.0.2 la 45. Hm, acum problema pare rezolvată, dar doar parţial. Deci eu pe cine blagoslovesc? Mister.

Am luat şi voi lua nişte măsuri comportamentale privind contul, măsurile tehnice mă privesc pe mine şi pe amicii ceva mai cunoscători:

a. Nu mai deranjez pe nimeni pe FB, nici prin mesaje private, nici prin comentarii. Mai există oameni frumoşi în toate cele şi o să-mi permit să le mai trimit mesaje, nu însă şi comentarii [update: discutabil]. Pentru că la fiecare dispariţie de gen dispar şi comentariile. Da, e enervant şi vreau să evit asta.

b. Eu intru aleator şi rar şi mai citesc mesajele care îmi sunt adresate. Iar repet: nu trebuie musai deschis chatul, e suficient să mă uit în pagina home, messages, requests; un fel de arhivă Facebook. Ceea ce vă urez şi dumneavoastră – poate, totuşi, mai îndrăznesc cu mesajele!

c. În rest ar fi mers un KEEP CALM AND GIVE ME (A MESSAGE WITH) YOUR NUMBER. Persoanele mai îndrăzneţe pot urma îndemnurile de pe pagină, mai ales după ce admiraţi florile din poza de fundal. Ce naiba, a ieşit spanacul şi urzicile, a dat colţul ierbii, se deschid terasele şi se umplu parcurile de oameni. Treziţi-vă, oameni buni, treziţi-vă cât mai puteţi!

Sănătate şi spor la toată lumea.

 

 

UPDATE: vineri, 4 martie.

Contul FB este temporar dezactivat, din proprie iniţiativă, până găsesc o soluţie convenabilă. Cer scuze tuturor acelora care sunt enervaţi de apariţiile şi dispariţiile mele de acolo şi au ajuns să citească această explicaţie.

UPDATE: miercuri, 10 februarie.

La început eram foarte contrariat de ideea de a transmite acte de identitate scanate către Facebook. Am mai citit în paginile de help, apoi mi-am călcat pe inimă şi am făcut-o (protejat);  acum se pare că le place de mutra mea.

Răspunsul primit?  Că le pare rău. Da, şi mie, mai ales pentru că nu am înţeles nimic.

Am să reamintesc o vorbă, în caz că e vorba de o raportare făcută de către alt membru FB, pur şi simplu din răutate gratuită sau prostie crasă:

Vrei să fii fericit o zi?  Răzbună-te!  Vrei să fii fericit toată viaţa?  Iartă!

Asta nu înseamnă că nu voi face nişte schimbări în abordare. Noi să fim sănătoşi.

 

UPDATE:  luni, 08 februarie.

Se pare că epopeea facebook se îndreaptă către final. Pe scurt: duminică m-am logat normal, aproximativ între orele 10 şi 13 – nu sunt prea sigur de asta, nu cronometrez, nu stau permanent pe facebook, viaţa nu e acolo. Spre seară contul meu era deja dezactivat!!!

Mă îndreaptă minunatul soft către un link pentru reclamaţii (complaints) şi primesc următorul răspuns, năucitor de-a dreptul:

„Your account was disabled for not following the Facebook Terms. Facebook requires everyone to list their authentic name on their account. Fake accounts and accounts created to impersonate someone or something else are not allowed. If you think your account was disabled by mistake, please file a report here: [link].  Make sure to attach a valid ID to your report. We won’t be able to process your request without it. You can learn more about what types of IDs we accept in the Help Center”.

Deci, ca să ne înţelegem:

a) Au început anul trecut cu „temporary disabled for security reasons”. Aha. „Reasons” era(u), de fapt, ideea că eu nu am acceptat tracking cookies. Folosesc (ceea ce LE-AM PRECIZAT ŞI LOR DESTUL DE CLAR) un Linux Live CD, deci nu se salvează aceste cookies între sesiuni. Observ că WordPress ne poate oferi autentificarea în doi paşi, fără alte condiţii, iar politica lor de cookies este una foarte acceptabilă! Adică, pe limba tuturor, eu admit cookies per sesiune, pentru a facilita logarea şi alte chestii, dar nu se supără nimeni dacă, la ieşirea de pe site, le şterg. Mai ales acele zise „de la a treia parte”, adică acele adevărate tracking cookies. Cam la fel şi la Google mail şi alte aplicaţii [update: plus Yahoo]. Linkedin oferă SMS-ul de logare, dar mă atenţionează mereu că „am folosit un dispozitiv nou”. Mă rog, notificarea nu mă deranjează, face bine la securitate.

b) Reamintesc minunaţilor panelişti de la facebook că în România se foloseşte numele Marian pentru bărbaţi!!! Asta este, încă nu ne-am „aliniat” complet la globalizare, sper că nu vine nimeni în viitor să-mi ceară să schimb numele sau sexul. Sunt Marian după numele naşului, Stăvăroiu după numele de familie – un nume destul de rar şi chiar ciudat pentru unii. Îmi pare rău, aşa scrie în acte. Am peste 50 de ani, aceea este poza mea!!! Deci dacă mi s-a răspuns de către un (o) super panelist(ă) de origine britanică, americană, filipineză, sud-americană, etc., să-i înveţe cineva acest lucru;  să respingă ţâţe goale văd că au învăţat deja. Da, poate era mai bine să folosesc facebook în română, am preferat varianta în engleză. Dar pseudonimele de mai mare râsul??? Iar pozele cu pisici, câini, peisaje, tablouri sunt admise de facebook şi reflectă ADEVĂRATA IDENTITATE a posesorului de cont, păi nu??? Apropo, nu am de alea. Nici nimic din ceea ce consideră facebook drept chestii care încalcă politicile. Cu excepţia faimoaselor cookies, am zis.

Mulţumesc, dragă facebook, că aţi făcut curăţenie în site, fix eu mai rămăsesem!!!

c) La fel, ar face bine cineva să le explice că în România avem CNP, cod numeric personal. Acela reflectă şi data de naştere, sexul, iar poza e în stânga sus, DATA DE NAŞTERE NU ESTE SCRISĂ UNDEVA, SEPARAT, dar o să mai treacă ceva apă pe Dunăre până vedeţi voi copie scanată de pe actul meu de identitate.

PS: mai există o posibilitate, căreia eu nu-i dau şanse prea mari: acest cont să fi fost raportat de către cineva aflat(ă) în gravă eroare. Motive nu are, după umila mea părere, dar părerile altora pot diferi. Panelistul a deschis contul şi… stupoare!!! Faimoasa Marian pune o poză de bărbat!!! Reamintesc tuturor celor care nu ştiu (o fi ciudat, dar asta este): în România folosim acest nume pentru bărbaţi. Ba chiar şi în Polonia şi alte ţări est-europene, cred.

Aşadar, dragă facebook, nu respect termenii, în sensul că nu accept cookies? Aţi considerat necesar să-mi închideţi contul pentru asta? Mulţumesc, e bine; lăsaţi-l aşa, dezactivat. Sau aţi greşit, deci o să vă explic şi diferenţa dintre scop matrimonial şi dating, in caz că acesta este motivul reclamaţiei şi în caz că există o reclamaţie.

PS2: Fără a muri de oftică în cazul în care acest text nu este văzut de cine trebuie, mărturisesc că, totuşi, orice SHARE este bine venit. Ptiu, era să zic şi LIKE. Textul este o explicaţie şi este adresat, în primul rând, tuturor acelora care nu înţeleg ce s-a întâmplat. Şi ce o să vi se întâmple şi vouă, dacă vă mai opuneţi.

Mai jos e textul postat la data conceperii acestui articol:

……………………………………………………………………………..

Cineva a lansat odată un amestec de înţelepciune populară, gargară masivă, oarece adevăr şi aromă de butadă: Dacă nu eşti pe Facebook, nu exişti!!!

Aşa că, la vremea respectivă, m-am gândit că ar fi bine să „exist” şi eu. Deşi existam deja prin blog.

Nu fac absolut niciun secret din faptul că am avut două conturi. Primul era de genul prenume apoi nume (Marian Stăvăroiu), scrie şi în (ce a mai rămas din)  profilul actual. Cu tot dichisul, cu liste de frenji virtuali, comentarii pe wall la ei, la mine şi alte bălării. Deloc plăcut şi deloc util, aveam să constat ulterior. Totul a culminat cu o prostie tehnică ce m-a făcut să pierd contul. Tocmai eu!!! Cel mai tare softist amator din sud-estul Europei – bine, hai să lăsăm glumele.

Trebuia să renunţ definitiv în acel moment, aveam disponibilitatea pentru acest gest. Nu am făcut-o, acum regret. Dar, observând între timp şi o oarecare utilitate, îl las acolo. Cel valabil acum (Stăvăroiu Marian) e trecut în pagina Despre (Acasă) şi poate fi găsit şi de motoarele de căutare, că aşa am setat.

Principalul scop al contului în 2015 era oarecum matrimonial, deşi ei nu se axează deloc pe asta, ba chiar pun piedici. Motorul şi criteriile de căutare spun totul. Ce să mai spun despre unii şi unele dintre cei ce populează zona? Principalul scop pentru FB este de natură comercială, clar.  Nu mai spun nimic, că doar mi-am propus să vorbesc frumos.

Aşadar, dragi vizitatori, acel cont rămâne valabil dar cam inert; asta după multe răzgândiri, recunosc. (Nu e NIMENI blocat în lista mea) [update: discutabil], dar mulţumesc celor ce m-au ajutat prin blocare din partea lor. Faptul că acest cont a mai dispărut „e de la ei”, e clar de la ei. E o problemă cu războiul general dintre dorinţa oamenilor de a avea şi o viaţă privată versus dorinţa contrară a altora. Va continua şi mai tare, din păcate. O să încerc să-mi educ voinţa şi să mă las de fumat chiar cu fumători lângă mine!!! (LOL, aceasta este doar o comparaţie, de fumat m-am lăsat deja de vreo 34 de ani). Mai citesc de pe acolo câte ceva, că mai sunt oameni frumoşi. Chiar mesajele offline le voi citi, deşi cu oarecare întârziere, prefer metodele de contact de aici.

Mdeci cam asta ar fi. Ar mai fi şi altele, de ordin general, dar despre asta vom vorbi în alt episod.

Acest articol a fost publicat în Explicaţiuni, Facebook, Să-mi bag! și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Epopeea Facebook

  1. popa rebeca spune:

    Esti cu capul!

  2. Pingback: Epopeea online | Verba volant, blogul (scripta) manent !

  3. miha spune:

    :))) daaa, are dreptate Rebeca: esti putin dus..dar cred ca intr-un mod foarte interesant ..meriti sa fii studiat mai indeaproape :)))

  4. Pingback: My FACE is not for that BOOK? Introducţiune | Verba volant, blogul (scripta) manent !

Lasă un răspuns

