Fonturi

Materialul următor este un pamflet, deci trebuie luat ca atare.

Aţi observat, desigur, că nu sunt genul care să îşi împopoţoneze blogul cu fel de fel de widgeturi care îţi arată cât e ceasul sau dacă a plouat în Bangladesh. Nu sunt deloc nici amator de cookies, dar accept folosirea moderată şi corectă a acestora. Am căutat şi am ales o temă simplă (mulţumesc, WordPress, pentru că avem de unde alege!) şi asta pentru că în web sunt adept al unei ziceri glumeţe, extrem de populară în trecutul apropiat:

KEEP IT SIMPLE, STUPID !!!

Iar acum am să redau o mică legendă, se pare că e adevărată. Chiar dacă e înfloritură tot trebuie reţinute învăţăturile desprinse de aici.

Cică unui student i-a venit odată o idee genială prin simplitatea ei. Cum să economisim tuşul din imprimante? Păi facem nişte fonturi de culoare gri în loc de negru şi astfel economisim prin reducerea cantităţii de cerneală folosită!!!

Genial, dar ce caută ideea asta în designul paginilor web?

Am apucat televizoare alb-negru cu tub cinescop, am reparat destule. Am trecut apoi la TV şi monitoare color cu tub cinescop, am reparat şi utilizat destule. Văd acum şi utilizez diverse LED, LCD, alte inovaţii, ecrane de toate mărimile şi calităţile, monitoare mari sau tablete. Pot să înţeleg că un webdesigner scrie cu roşu pe albastru, cu verde pe alb, cu căcăniu pe transparent metalizat.

Dar ce aveţi, tâmpiţilor, de scrieţi cu gri deschis pe alb? Sau gri pe negru? Sau gri deschis pe gri închis? Sau invers? Ce mama naibii aţi câştigat din asta? Păi numărul de biţi nu e acelaşi, chit că sunt alte valori?

Mi-am pierdut orice răbdare şi orice urmă de dialog civilizat cu aceştia, deşi e clar că am încercat să le atrag atenţia în acest sens. Nu e vorba de „frumos”, nu e vorba de usability, e vorba doar de o prostie care s-a întins ca o buruiană. Şi este clar un atentat la ochii noştri.

Iată, aşadar, cum o mare cantitate de muie vine dinspre mine către voi. Indiferent cine sunteţi şi cât de al dracului e siteul despre care vorbim.

Să vă dea Dumnezeu mintea cea de pe urmă, dragi webdesigneri.

Acest articol a fost publicat în Nervi, Să-mi bag! și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

