Telefonia, mesageria, chestii

 

Înţeleg că gestul pare un pic deplasat, dar o să încerc acum să scriu ceva de genul „instrucţiuni pentru comunicarea cu Marian Stăvăroiu, la fel cum şi el încearcă să comunice cu voi”. Unele persoane vor primi un link către acest articol în caz că nu înţeleg comportamentul meu în această chestiune.

O fi de la vârstă (peste 52), o fi de la niscaiva cunoştinţe tehnice, o fi de la obiceiuri adânc înrădăcinate? Sau de la experienţe neplăcute?

  1.     Cea mai bună şi corectă comunicare a fost, este şi va fi cea dintre două persoane aflate faţă în faţă. Limbajul ochilor este de neînlocuit şi prefer să nu am întâlnire cu ipocrizia.
  2.    Telefonul se foloseşte, de regulă, pentru a stabili când, cum şi în ce mod se va desfăşura punctul 1. E adevărat că şi o discuţie telefonică e utilă – nu înlocuieşte pe deplin discuţia directă dar o ajută mult.
  3.    Motivele pentru a folosi cartele prepay din reţele diferite. a) Avantajul libertăţii contractuale şi avantajul folosirii diferitelor oferte. b) Chiar şi azi, la finalul anului de graţie 2016, încă se mai găsesc zone din ţara asta acoperite mulţumitor de o reţea şi deloc sau nu prea bine de altele. S-au făcut nişte paşi timizi către aşa-numitul roaming intern, dar mai e mult până departe. c) Problema cu tarifele diferite scade în importanţă, dar mai există.
  4.    Dacă tot suntem la telefonie:  Când sunt foarte ocupat văd cine e şi sun înapoi când pot. Sigur că acestea sunt excepţii; ele ţin în general de persoane cunoscute Nu se aplică telefoanelor profesionale, care au legătură cu anumite relaţii contractuale,  etc.
  5.     Nu folosesc nici un fel de messenger (WhatsApp, Skype, alte programe independente). Am folosit în trecut, atunci când o convorbire telefonică ar fi costat o avere. Azi nu se mai justifică, apropo de ofertele comerciale. Nu trimit şi nu primesc poze (în acest mod) şi nici alte aiureli.
  6.     Cea mai bună metodă de contact (când nu ne cunoaştem) rămâne deocamdată adresa de email precizată aici. Nici aceasta nu este accesibilă de pe telefonul mobil, deci voi vedea mesajele cam la 2-5 zile. (Mesajele din Facebook şi Linkedin au acelaşi tratament). Atenţie, însă, chiar şi la email-ul „normal”: consider că prin acesta se pot trimite ataşamente  (documente, poze, etc) şi informaţii uzuale, neurgente.  Vă rog să nu-mi trimiteţi informaţii urgente prin email, mesageria Facebook sau Linkedin (că alte conturi nici nu am!).
  7.     Aşa cum am zis mai sus, apelul telefonic şi SMS-ul de genul „te rog să răspunzi sau să mă cauţi urgent” reprezintă baza comunicării, atunci când nu este posibilă cea descrisă la punctul 1. Voi reveni şi aici cu numărul de telefon şi voi modifica articolul în acest punct: deocamdată fac nişte alegeri tehnico-economice.

UPDATE:   Acum folosesc Vodafone 0723.135.869.

……………………………………………………………………………………………………

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Explicaţiuni, Facebook, Linkedin, Nervi și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Telefonia, mesageria, chestii

  1. Pingback: Epopeea Facebook | Verba volant, blogul (scripta) manent !

  2. Pingback: Mozilla Firefox saga | Verba volant, blogul (scripta) manent !

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s